Експозе градоначелника Пожаревца Банета Спасовића
Поштовани грађани Пожаревца
Председниче Скупштине, даме и господо одборници
Осећам данас велику част, али и још већу одговорност, знајући колико нас посла чека у будућности, колико већ од сутра, да у свим сегментима привредног, економског и инфраструктурног развоја учинимо озбиљан искорак ка бржем и делотворнијем развоју града, са много више залагања и одговорности.
Не бирамо се бирања ради, већ да дамо свој максимални допринос да град у коме живимо, за оне који у њему живе и који ће тек живети, чинимо лепшим, лакшим и бољим. Лично јако држим до тога, да својим радом оставим траг који ће ми омогућити да и када више не будем на функцији, са поносом и чисте савести могу да прошетам мојим градом и комуницирам са сваким грађанином нашег града, као пријатељ и суграђанин.
Програм којим ћу се руководити разрађен је у претходном периоду и представљен грађанима током предизборне кампање. Искористићу ову прилику и да се још једном захвалим грађанима на историјској подршци коју су нам указали на локалним изборима, мислим из разлога што смо им говорили истину, и нисмо обећавали немогуће, а такође се захваљујем и нашим коалиционим партнерима са којима ћемо радити на стварању бољег и лепшег Пожаревца. Посебну захвалност за остварени резултат дугујем члановима и симпатизерима Српске напредне странке.
За програм ће многи рећи да је смео и амбициозан, али сматрам да се уз озбиљан рад он може и мора остварити.
Пожаревац годинама, да не кажем деценијама, тавори без озбиљних инвестиција, како у производњи и отварању нових радних места, тако и на пољу изградње инфраструктуре и уређења града. Озбиљну политику везану за развој предузетништва и пољопривреде мислим да као локална самоуправа никада нисмо ни имали. Неактивношћу и нерадом у прошлости отимано је од будућих генерација. Дуго времена град је остављен без правих могућности за довођење инвеститора и отварање нових радних места, без подстицаја за развој предузетништва, без адекватне политике из области културе, здравства, школства, социјалне политике. Зато ће основни циљ политике коју ћу заступати у наредном периоду бити да зауставимо та кола која су одавно кренула низбрдо и далеко одмакла на том путу, и да полако, али сигурним корацима, почнемо мењати слику и стање у нашем граду на боље. Као што стара кинеска пословица каже „Не обара се свако дрво првим ударцем“. Наше дрво проблема јесте велико, али да не мислим да су циљеви које ћу Вам изложити достижни не бих се усудио да стојим на овом месту. Такође сам сигуран да неће бити нимало лако достићи их, јер сам свестан и тежине ситуације и задатака који су пред нама.
То је један од разлога што овај експозе садржи не само политичке циљеве, већ темељно разрађен програм активности чији ћу бити носилац.
Пре свега хоћу да кажем какав Пожаревац желимо да имамо у будућности. Желимо Пожаревац у коме ће се сви његови грађани осећати сигурно и где неће страховати за своју децу када крену у школу или изађу увече у град. И могу одмах да кажем да ће један од пројеката које ћемо реализовати бити управо из ове области и односи се на увођење видео надзора ширег центра града и главних саобраћајница.
Желим Пожаревац који неће функционисати и таворити затворен у себе, већ отворен град у који свакодневно долазе туристи, трговци, пословни људи, инвеститори. Желим Пожаревац у коме ће сваки грађанин имати могућност да се запосли и ради. Желим Пожаревац у који ће се студенти враћати након завршеног факултета јер могу брзо да добију посао. Желим да Пожаревац у будућности буде инфраструктурно уређен град, у коме ће планирање ићи испред реалних потреба грађана, што до сада није био случај. Колико имамо делова града које још увек немају канализациону мрежу и уређене улице? О селима да и не говоримо. Волео бих да Пожаревац могу да назовем градом у коме је хигијена на високом нивоу и који има чисте и уређене улице и лепе фасаде, али за сада, на жалост то није могуће.
Да би Пожаревац и у стварности постао оно што желимо да буде биће потребно много рада и одрицања свих нас.
Парафразираћу нашег премијера Александра Вучића и поновити нешто што он стално истиче, а то је да морамо МЕЊАТИ НАВИКЕ и сви ЗАЈЕДНО радити на побољшању прилика у нашем граду. На пример, можемо поставити хиљаде контејнера и канти свуда по граду и направити најбољу могућу комуналну инфраструктуру, али наш град неће постати чист уколико сви грађани не учествују у томе и отпад бацају тамо где је то предвиђено. (ФБ)
У Пожаревцу, као и у Србији се врло мало ефективно ради. Морамо мењати наше радне навике и схватити да смо сви део тима и да својим радом доприносимо не само себи већ и целом друштву. Хенри Форд је давно рекао: Не постоји особа која није способна да уради више од онога што мисли да може. Морамо да будемо предузимљивији и да много више радимо на себи и на државном и на приватном послу.
На држави и локалној самоуправи је да обезбеди услове и амбијент за обављање приватног посла, али су грађани ти који ће одлучити да га покрену. Имам утисак да када би свако на свом послу стално давао максимум резултат би био одмах видљив. Све то ћемо морати да мењамо уколико желимо да сутрадан живимо у уређеном граду и будемо срећнији.
Претходна власт је имала доста проблема, руку на срце многе је кренула да решава. У протеклом периоду дошло је до промена у односу према одређеним негативним појавама у друштву. Као што је рекао чувени српски војвода Живојин Мишић „Ко сме тај и може“. Ту пре свега мислим на борбу против корупције и криминала. Захваљујући Закону о јавним набавкама град остварује велике уштеде сваке године и знатно се сузио простор за корупцију.
По први пут у новијој историји Пожаревца особе које су имале везе са злоупотребама су приведене, против њих су подизане кривичне пријаве и воде се поступци. Желимо да у будућности власт и доношење одлука буду у рукама грађана и њихових легитимно изабраних представника, а не државних и локалних тајкуна.
Покренуто је неколико веома значајних пројеката за наш град на којима ћемо наставити да радимо у наредном периоду. Покренута је израда планова генералне регулације за читаву територију града, који су основа будућег урбанистичког развоја Пожаревца. Инсистираћемо да се ти планови заврше у што краћем року. Град је купио Фабрику шећера из стечаја, како би могао на том простору да формира велику индустријску зону и како би имао простор који може да понуди потенцијалним инвеститорима. Вратили смо кључеве развоја града у наше руке и настојаћемо да откупимо и остале погоне који више не раде и да у потпуности оживимо стару индустријску зону како би она поново постала основ економског развоја нашег града и подручје погодно за инвестирање.
У претходним годинама град је уложио доста новца у обнову и опремање школа, као и у изградњу дечијих вртића. Што се школа тиче, наставићемо да улажемо у њихово опремање како би сви ученици са територије града имали најбоље услове за рад јер они су будућност Пожаревца. Само ове године, град је за те намене определио око 82 милиона динара. Град ће, наравно, наставити да стипендира најбоље студенте. Задовољан сам начином на који се то радило у претходних неколико година, али мислим да има још простора за побољшање. Желим још јасније и праведније критеријуме, као и да се више пажње обрати на студенте из породица са ниским примањима, односно на оне породице чија су збирна примања родитеља испод републичког просека. То не може да буде кључни услов да би неко добио стипендију, јер желимо да стипендирамо најбоље, али се свакако мора итекако узети у обзир, јер и то може да буде један од разлога због кога је вредно и талентовано дете онемогућено да пружи максимум.
Даме и господо, Стањем и степеном израђености комуналне инфраструктуру у граду Пожаревцу никако не можемо бити задовољни.
Капитални пројекти комуналне инфраструктуре, преко потребни овом Граду, као што су: Регионални систем водоснабдевања, трајно решавање проблема обезбеђивања довољних количина хигијенски исправне воде за пиће за све грађане са територије Града Пожаревца, укључујући и сеоска насеља, планирање и изградња система за одвод и пречишћавање отпадњих вода, планирање и изградња санитарно уређене депоније отпада, проширење водоводне и канализационе мреже, планска изградња и уређење саобраћајница, проширење топлификационе мреже, изградња и уређење и других објеката из области здравства, културе, туризма и спорта, само су неки од задатака који стоје пред нама.
Решавање свих ових проблема захтева пуно и одговорно ангажовање свих расположивих ресурса и правних и институционалних капацитета и могућности, на чему ћемо доследно и стално инсистирати.
Неки од ових пројеката налазе се у фази тек идејног решења и у СЛАП-ИС бази података локалних пројеката комуналне инфраструктуре Сталне конференције градова и општина, установљеној још 2007. године, врло су ниско рангирани и оцењени, што указује на недостатке у обезбеђивању и припреми потребне планске и техничке документације за реализацију ових пројеката. Али, поред тога, та чињеница нас као Град, као јединицу локалне самоуправе, онемогућава да озбиљно аплицирамо за добијање бесповратних средстава из предприступних ИПА фондова ЕУ, средстава из Националног инвестиционог плана, кроз тзв. „меке“ односно повољне кредите за финансирање ових пројеката, као и друге врсте помоћи и донација.
За буџет Пожаревца често се говори да није мали, а ја мислим да је сама прича о томе, без праве потврде у реалности, превише утицала на наше руководиоце да се ослањају само на сопствене снаге и градске фондове. Сада се показује да ипак нећемо моћи само сопственим средствима да финансирамо све што нам је потребно и да морамо јурити и државне и европске фондове у много већој мери.
Ове чињенице, указују на неопходну и хитну потребу евалуације, ревидирања и реактивирања свих постојећих пројеката комуналне инфраструктуре за Град Пожаревац, израду нових пројеката, али и организованији, одговорнији и ефикаснији приступ у њиховом решавању.
Српска напредна странка је у свом програму, за изборе који су за нама, предвидела и планирала да нагомилане проблеме из ове области, решимо израдом и усвајањем Плана капиталних инвестиција за Град Пожаревац за период 2016 – 2020 год.
Више је разлога који упућују да је овај начин решавања проблема капиталних инвестиција, пре свега из области комуналне инфраструктуре, најефикаснији и најбољи. Наиме, локалне самоуправе у Србији, па и Пожаревац, улажу у комуналну инфраструктуру како би могле пружати основе услуге својим грађанима, али и ради стварања могућности привлачења инвеститора и отварања нових радних места као циљу изнад свих циљева. Једно од основних питања је: Како планирати и финансирати изградњу нове инфраструктуре? Буџетска средства су мала и често недовољна за системско финансирање капиталних инвестиција. Међутим, системски приступ планирању капиталних инвестиција ће омогућити боље искоришћавање капацитета локалног буџета и омогућити бољи и лакши приступ спољашњим изворима финансирања.
Планом капиталних инвестиција треба обухватити програме и пројекте од општег значаја чија вредност прелази 100.000 еура. Прва година реализације и финансирања Плана капиталних инвестиција, сматра се годишњим капиталним буџетом. ОН се сваке године одређује као исечак из вешегодишњег капиталног програма који се односи на конкретну годину.
Израда свеобухватног Плана капиталних инвестиција ће омогућити развој нових и побољшање постојећих услуга грађанима и обезбедити спровођење главних стратегија развоја Пожаревца.
Како би се ови задаци могли извршити, градоначелник решењем именује Комисију за израду и праћење спровођења Плана капиталних инвестиција за Град Пожаревац и одређује координатора за руковођење радом комисије, са прецизирањем рокова, задатака и одговорности за реализацију плана.
Имајући у виду садашње стање и проблеме из области комуналне инфраструктуре и других области, План капиталних инвестиција за Град Пожаревац, посебно треба да садржи:
Пројектовање и изградњу система односно постројења водоснабдевања ради обезбеђивања довољних количина хигијенски исправне воде за пиће за грађане Пожаревца, укључујући и сеоска насеља.
Потом, пројектовање и изградња система односно постројења за одвод и пречишћавање отпадних вода. Такође неопходно је да садржи пројектовање и изградњу регионалне санитарне депоније ради дугорочног решавања адекватног управљања отпадом, што ће омогућити санацију и чишћење отпада са дивљих депонија и пружање организоване услуга изношења смећа из свих сеоских насеља града Пожаревца.
Неопходан је прецизан план, са утврђеним приоритетима за проширење водоводне и канализационе мреже на читавој територији града Пожаревца.
Подједнако битно је и планско и систематско проширење топлификационе мреже, што поред добробити уштеде енергије за директну последицу, важну за очување животне средине, има и смањење емисије штетних гасова на територији Града Пожаревца из приватних котларница и ложишта.
Треба имати План реконструкције, обнављања и изградње нових објеката за пружање основних здравствених услуга у сеоским и приградским насељима као и реконструкцију, обнављање, модернизацију и опремање школа у сеоским насељима, објеката за потребе културе и спорта.
Планирање изградње нових и реконструкција и одржавање постојећих зелених површина као и боље уређености и распореда пијачног простора на територији Града. Ништа мање није битно планирање и спровођење активних мера заштите на водама другог реда и бујичним водотоцима на територији Града Пожаревца.
Потребно је дефинисати проширивање могућности и капацитета у сфери социјалне политике и помоћи лицима са посебним потребама.
Повећавање енергестке ефикасности, посебно у централним зонама града и објектима заједничког становања (зградама), уградњом термо – изолационих материјала на фасадама и њихову обнову, заменом столарије и кровних покривача, што уз добијање енергетског пасоша има за директну последицу велике уштеде електричне, а пре свега топлотне енергије, што даље има за последицу повећање капацитета за прикључења нових потрошача, а што доноси и нова средства у буџет Града Пожаревца. Истовремено мења и значајно улепшава изглед Града.
Планирање наставка обнављања старе индустријске зоне и завршетак нове, са циљем добро испланираних мера и стратешких опредељења за одрживи привредни развој Града и стварања могућности за отварање нових радних места. Евалуација и ревидирање постојећих планова и програма уређења и изградње саобраћајне инфраструктуре на територији града Пожаревца
Све планиране активности нису само трошење буџетских средстава већ стварање могућности за њихово увећање, које ће континуирано расти са степеном изграђености комуналне инфраструктуре и прикључењем нових корисника.
Само као један од примера, подсећам да повећањем енергетске ефикасности приватних и пословних простора, расте и цена непокретности, што има за последицу већи порез на имовину који сходно Закону о финансирању локалне самоуправе, представља изворни приход јединице локалне самоуправе, у овом случају Града Пожаревца.
Урбанизам
Планирање урбанистичког развоја града је један од најважнијих задатака у наредном периоду. Пожаревац се мора ширити плански и постати урбанистички много боље организован град. „Тако нам и треба. Док нисмо признавали да има проблема, нисмо их морали ни решавати“ - говорио је Душко Радовић. Тако је и Пожаревац, попут цврчка из приче о цврчку и мраву, био неми посматрач планске урбанизације других градова и зато смо сада ту где јесмо.
Пожаревац је један од градова у Србији који још увек немају израђен План генералне регулације. Тај поступак је у току и настојаћу да се то максимално убрза јер су ти планови основни предуслов за развој града. Неопходно је уредити главне саобраћајнице у граду, као и инфраструктурно опремити градска брда и удаљеније делове града. У прошлој години асфалтирано је око 13 километара путева и 2 километара тротоара. Међутим, од те цифре важније је да се кренуло са комплетним сређивањем главних градских саобрађајница, попут улице Косте Абрашевића која је потпуно реконструисана и уређена. У овој години средићемо улице Кнез Милошев венац и Шумадијску, а потом и остале главне саобраћајнице у граду. Сређивање инфраструктуре у сеоским насељима биће један од главних приоритета. У овој години предвиђени су радови у Братинцу, Брежанима, Дубравици, Касидолу, Кличевцу, Трњану, Дрмну, Брадарцу, Маљуревцу, Барама, Пољани, Кленовнику, Старом Костолцу... Наставићемо и са увођењем топлификације по сеоским насељима где год је то могуће, ове године спроводиће се радови у Ћириковцу, као и по удаљеним градским месним заједницама.
У будућности Пожаревац би требао да добије ритејл парк, а око њега ћемо настојати да направимо још један велики градски центар. Имаћемо и више мањих тргова, односно центара са пијацама и тржницама у удаљеним деловима града, како наши грађани не би морали да због ових потреба долазе у центар.
На простору код кафане Чикош требао би да настане велики Цветни трг. Градске зелене површине и слободни простори опремиће се мобилијарима и дечијим игралиштима.
ПОЗИВ ИНВЕСТИТИОРИМА (ФАСТ БРЕЈК)
Увешћемо и нове аутобуске линије како би што боље повезали град, растеретили саобраћај и олакшали кретање грађана.
Очекујем и да у наредном периоду дефинитивно решимо и питање Бамби парка. Такође, наши привредници ће у будућности на много бржи и лакши начин добијати дозволе за градњу у зонама које су предвиђене за комерцијалне и производне делатности.
Тежња нам је, и то сам много пута поновио, да у што већој могућој мери изједначимо услове живота у граду и у сеоским насељима. Планско ширење инфраструктуре је један од најбитнијих услова за то.
Индустријска зона
Куповином Шећеране и завршетком „грубих радова“ не северном блоку индустријске зоне Пожаревац је после много година добио простор и објекте које може понудити инвеститорима. Посао на „привођењу намени“ Шећеране је у току, али лично нисам задовољан темпом којим се одвија, и он ће у будућности морати да иде много брже, јер нам је циј да запослимо што више људи и да се боримо за сваког радника и за свако радно место.
Стив Џобс је једном приликом написао да се одлучио да производњу покрене у Кини само зато што га је тамо чекала спремна хала и обучена радна снага, што у том тренутку а и сада није била пракса у Америци. Веровали или не, успео је да производњу покрене за само 15 дана, док би му за покретање истог посла у Америци било неопходно најмање 9 месеци.
И Пожаревац је куповином Шећеране добио могућност да има спремне хале, а наша обавеза је да обезбедимо и максимално брзе процедуре за покретање посла, као и подстицаје у сарадњи са Владом Републике Србије.
Пожаревац ће, захваљујући плановима Владе Републике Србије добити значајан ветар у леђа у погледу могућности за привлачење инвеститора. Ту пре свега мислим на изградњу луке у оквиру термоелектране у Костолцу која ће у наредним годинама бити отворена и за комерцијални садржај, чиме ћемо практично постати и лучки град.
Индустријска зона коју намеравамо да отворимо, површине од око 50 хектара, биће уређена на такав начин да задовољава све видове модерне производње. Један део сигурно ће бити формиран као слободна зона, која посебно погодује извозу и у којима је производња знатно јефтинија због царинских и пореских олакшица. Србија у досадашњем периоду има добра искуства са тим видом пословања у индустријској зони. Циљ нам је и да инвеститори у Пожаревац долазе из оних грана привреде које нама највише одговарају. Пре свега желимо да обновимо прехрамбену индустрију, јер за то имамо највећу сировинску базу и менаџмент, и то је нешто што смо у прошлости јако добро радили. Желимо и да подстичемо увођење иновација и нових технологија у производним процесима и да позиционирамо Пожаревац као важно место на економској карти Србије.
Током претходних годину дана био сам домаћин делегацијама страних инвеститора који су посећивали Пожаревац. Они су у наш град долазили на препоруку Пожаревљана, који такође имају велику жељу да промене и покрену свој град. Многи су ми тада са подсмехом говорили да то радим у сврху предизборне кампање. Ја могу само да им одговорим да ћу увек бити ту да понудим и помогнем свакоме ко хоће да инвестира у Пожаревцу. Ако се инвеститори не зову и ако им се стално не нуде и предлажу могућности за пословање, они никада сами неће доћи.
Предузетништво
Подршка локалним привредницима је један од главних задатака новог руководства. Током година бављења политиком, и кроз разговоре и стечено искуство, понекад имам утисак да зграда у којој смо сада као да се не налази у Пожаревцу, бар када је подршка предузетништву у питању.
Предузетници везу са Градском управом остварују једино када на ред дође тражење дозвола и наплата такси, што значи да нема апсолутно никакве интеракције са њима, нити препознавања њиховог значаја за град и потреба које имају.
Намеравам да под хитно прекинем са таквом праксом јер сматрам да је локална самоуправа припродни партнер предузетницима и да треба да учини све што је у њеној моћи да предузетништво у Пожаревцу цвета, а не тавори. Људи који су вредни и агилни и који својим радом сами без ичије помоћи стварају нову вредност су највећи ресурс града Пожаревца. Они упошљавају велики број наших суграђана и, на крају, пуне градски буџет. У наредном периоду настојаћу да, као градоначелник, организујем честе састанке са приватним предузетницима из разних грана привреде, како би заједно нашли најбоља решења и најбоље механизме да им помогнемо да прошире и побољшају своје пословање.
Моја идеја, након урађених анализа и обављених консултација са једним бројем предузетника је да би град, почев већ од наредне буџетске године, требао да формира посебан буџетски фонд, налик на фонд за подршку пољопривреди који би служио као подршка предузетницима и њиховим пословним идејама. Град ће свакако користити своје ресурсе да покуша да повеже и представи наше предузетнике код њихових колега у дијаспори, да им помогне да оду на сајмове, како у земљи, а зашто да не и у иностранству, као и да подстиче њихово удруживање ради заједничког наступа.
Редовна пракса ће постати и позивање локалних привредника на састанке са делегацијама потенцијалних инвеститора или приликом сусрета са страним дипломатама. То смо већ радили и показало се као одличан потез и нема апсолутно никаквог разлога да не наставимо са тим и у будућности. Посебна целина је стручна помоћ предузетницима у областима које су значајне за унапређење посла преко институција које град иначе финансира за такве делатности, а које су до сада, по мом мишљењу врло мало коришћене. Ту пре свега мислим на Регионалну развојну агенцију која је главни посредник приликом конкурисања за програме подршке Владе и саветодавац.
Пољопривреда
Пожаревац и Браничевски округ имају дугу традицију пољопривредне производње, која се последњих деценија налази у озбиљним проблемима. У пољопривреди се може упослити највећи број наших суграђана у врло кратком року. Нестанком прехрамбене индустрије у нашем крају, пољопривредници су остали без сигурног откупа њихових производа и послују по тржишним условима који им често нису наклоњени, што је јако негативно утицало на стање у пољопривреди у нашем граду.
Основни показатељи тешког стања у пољопривреди су недостатак финалног производа, константно смањење сточног фонда и ослањање на ратарство, што нас је свело на произвођаче сировина. Пољопривредна механизација наших произвођача је често старија од њих. Активним мерама подршке, град ће настојати да заустави негативне трендове и побољша стање у пољопривреди.
Да је наше подручје погодно за бављење пољопривредом показује и интересовање страних инвеститора за улагања у ову област. Град ће настојати да привуче инвестиције ради отварања пре свега погона који недостају: хладњача, кланица, сушара, млекара, погоне за конзервирање воћа и поврћа. Већ сам напоменуо да желимо да обновимо прехрамбену индустрију, јер за то имамо највећу сировинску базу и менаџмент.
Мерама подршке преко Комисије буџетског фонда за подршку пољопривреди настојаћемо да унапредимо мере субвенционисања пољопривредника у оним областима у којима је најнеопходније. Неопходна је и база за подршку сточарској производњи, а у будућности би то могло да постане Љубичево и Забела, који имају све ресурсе да то раде. Неопходно је подржати пољопривреднике и у погледу увођења нових технологија производње.
Култура и манифестације
Анализирајући стање у култури, општи је утисак да се већина догађаја и ствари из ове области раде ад хоц. До сада не ретко се дешавало да су најбитније одлуке везане за подизање културолошких прилика у Граду Пожаревцу, биле препуштене паушалној одлуци појединца. Ту се мора направити заокрет. Треба саслушати сваку идеју, ако је ваљана побудити је и креативно усмерити и дозволити самим конзументима да оцене њену вредност.
Град ће кроз пројектни буџет подржавати кластер пројекте установа културе и то: кроз установе које се међусобно прожимају, затим установе културе и удружења грађана са једне стране школа и организација младих са друге стране и на крају туристичке организације.
Не сме бити културолошких подела. Потребно је констатно пратити и имплементирати све савремене трендове у култури. Не смемо узимати здраво за готово лик и дело Милене Павловић – Барили, Миливоја Живановића, Слободана Стојановића и других. Сама њихова имена подићи ће углед града како у Србији тако и шире. Зашто, на пример, улица Драже Марковића не би постала улица Миливоја Живановиће, а трг Ослобођења трг Милене Павловић Барили.
Не сме се догодити да установа културе има радно време од 07 до 15 часова, да се у поподневним часовима и суботом не ради. (ФБ)
Град Пожаревац мора 365 дана да се бави културом а не само када су на програму манифестације које иза себе имају префикс културне.
Када већ спомињем манифестације и сами знамо да су оне у великом проценту носиоци наших туристичких прилика. Било да су оне културне, туристичке или спортске, неопходно је темељније приступити самом њиховом организовању. Прве помаке направићемо већ за нашу највећу туристичко - спортску светковину Љубичевске коњичке игре. За разлику од прошлих времена, тежићемо да Игре не буду терет граду, већ да представљају могућност и прилику да се Пожаревац додатно промовише ван Србије и на крају приходује. У тој области обећавам видљиве и мерљиве резултате већ од овогодишњих Љубичевских коњичких игара.
То гарантује и замајац који смо добили пристанком председника Републике Србије да буде почасни председник организационог одбора и њихов покровитељ.
Велики Сократ је рекао: Лењивци нису само они који не раде, већ и они који могу да раде боље.
Зато нам је неопходан напредак односно бољитак када је организовање оваквих догађаја у питању.
Тако ће у будућности људи који брину о манифестацијама, поред изражених менаџерских способности морати да поседују и дозу креативности. Сведоци смо да често велики новац и неограничена средства успе да победи једна идеја која, уколико је добра, постаје најскупља ствар на свету.
Подсетићу вас на једну од тих идеја која је коштала мало жице и украсних светала, а која је успела да од најружније украшеног града за новогодишње празнике и поруге у емисијама на телевизији са националном фреквенцијом, претвори наш Пожаревац у предмет дивљења. Томе је највише допринео рад младих и креативних људи које смо препознали. Калуп таквог размишљања и приступа морамо применити и на остале манифестације којима се наш Пожаревац поноси. Не смемо робовати формама, већ их морамо прилагођавати потребама посетиоца данашњице и њиховим навикама.
Као добар пример навео бих недавно одржани Фестивал цвећа који је уз мале, рекао бих козметичке додатке успео да у исто време улепша град али и да саме посетиоце анимира, како не би били пуки посматрачи. Мислим да не морам посебно да напомињем да ће подједнак третман имати како градске, тако и сеоске манифестације. С’ тим у вези, могу да кажем да смо подједнаку количину енергије уложили како у Ускршњи фестивал у Пољани, тако и у организацију завршног турнира Купа Србије у одбојци, која је захваљујући нашим напорима заиста претворена у манифестацију која је много више од спортске утакмице, што су читава Србија, Европа па и свет могли да виде путем директног ТВ преноса на РТС-у.
Када већ говорим о спорту, као и када је реч о култури – морамо га учинити доступним свима. Не само изградњом нове спортске инфраструктуре, већ и подстицајем младих, нарочито у школама да се физички активирају. Трудићемо се да створимо услове који ће изнедрити врхунске спортисте и екипе, али ћемо још већу енергију уложити у анимирање деце да се баве спортом и такмиче на аматрерском нивоу, што ће довести и до бољег здравственог стања младих Пожаревљана. Ту конкретно мислим на обезбеђивање услова ученицима да се баве различитим спортовима у својим школама, али исто тако ћемо обавезати и наставнике и професоре физичке културе да се у договору са директорима школа више ангажују на организацији школских турнира и такмичења.
Крилатица “Иста шанса за све” већ од сутра важиће и у области финансирања спортских клубова. Количина новца који клубови добијају из градске касе неће зависити од тога колико, под знацима наводника “јак” функционер седи у њиховој управи, већ од чинилаца који су унапред познати. Тако ће клубови захваљујући јасном правилнику о финансирању моћи унапред да у динар знају колико ће новца добити у наредној сезони, што ће у највећој мери зависити од ранга такмичења у коме се налазе. Тиме ћемо предупредити и проблеме које реално данас имају готово сви клубови где им новац често касни и доводи им у питање основно функционисање.
Пажња коју ћемо поклонити раду са младима превасходно ће бити усмерена на слушање њихових потреба, идеја и сугестија. По саставу тима мојих најближих сарадника можете наслутити да се радо ослањам на енергију младих лавова и тај тренд мислим да наставим и на месту градоначелника.
Наша омладина, гладна знања, заслужује да Пожаревац постане универзитетски град и на томе ћемо напорно радити у овом мандату. То ће, поред лакшег приступа високом образовању младих из Пожаревца, значити и долазак на школовање ученика из других градова. Мислим да не морам посебно да елаборирам шта ће то значити за локалну економију. Поред несумњивог добитка за градски буџет, долазак младих интелектуалаца у Пожаревац искористићемо и да добијемо велики број оних који ће, када се врате у своје или оду у друге градове или иностранство, проносити добар глас о граду Пожаревцу, граду у коме су стекли своја знања. Да би ти утисци били позитивни, ми, Пожаревљани морамо своје гостопримство показивати свуда и увек а тај нови талас очекујем да покрене управо наша омладина. Дубоко поштујем искуство старијих, али понављам да највећи терет великих промена које очекују Пожаревац морају, тачније, мораће на својим плећима поднети млади људи. Ово је у исто време порука мојим најближим сарадницима, али и позив и молба свим младим Пожаревљанима.
Социјална политика
Град Пожаревац настојаће да максимално помогне реализацију мера које за циљ имају смањење сиромаштва и рањивости појединаца који нису способни да себи обезбеде основне услове за живот било због болести, инвалидности или старости.
У Пожаревцу је изражен тренд пораста броја услуга из области социјалне заштите годинама уназад, а обавеза града је да томе максимално изађе у сусрет и колико је у његовој моћи обезбеди средства и услове за достојанствен живот сваког појединца. Настојаћемо да помогнемо Центар за социјални рад са свим помоћним институцијама које се баве бригом о деци и младима са посебним потребама, као и рад невладиних организација које се баве тим питањима.
Најстарији Пожаревљани такође заслужују да имају достојанствену старост и могућности да користе услуге дома за стара лица. Инклузија социјално угрожених група и појединаца је наша обавеза коју ћемо настојати да помогнемо кроз подршку школама и вртићима.
Школство
Пожаревачке школе, нарочито средње стручне последњих година добиле су значајну подршку града ради стварања што бољих услова за рад ученика. Град ће наставити са пружањем максималне подршке, нарочито у вези стварања система дуалног образовања и могућности за преквалификацију. Високошколско образовање и установе тог типа неопходне су сваком граду и један су од основних услова за привлачење инвестиција. Као што сам већ рекао, наш стратешки циљ је да Пожаревац, константним и упорним радом на том пољу постане универзитетски град.
Здравство
Унапређење система примарне здравствене заштите неопходно је да би наши грађани добили што бољу негу када им је она најпотребнија. Настојаћемо да подршком из бужета града Пожаревца, као и помоћи при конкурисању за стране фондове и донације, максимално опремимо пожаревачки Дом здравља свим неопходним апаратима и реквизитима. Град ће у наредном периоду наставити да помаже рад и обнову сеоских амбуланти, како би сви наши суграђани били у равноправном положају када је здравствена заштита у питању.
У последњих годину дана зауставили смо тренд затварања сеоских амбуланти, и појачали њихов рад, као и рад апотека у сеоским насељима. Поново су отворене амбуланте у Острову и насељу Забела, а у наредном периоду уредићено и отворити амбуланте у Братинцу, Живици и Старом Костолцу. Да су ове поменуте амбуланте радиле претходних година не би дошли у ситуацију да смањујемо број запослених у здравству, а сада нас очекује и задатак да се изборимо и са тим проблемом и поново упослимо лекаре и техничаре.
Реформа Градске управе и јавних предузећа
Реформа Градске управе и јавних предузећа је један од најсложенијих и најболнијих задатака који чека нову власт у будућности. Реформа је неопходна ради повећања ефикасности њиховог рада и то је основни принцип којим ћемо се руководити у будућности. Од рада Градске управе и јавних предузећа зависи функционисање читавог града и тај рад мора бити на највишем нивоу. Што се најављене рационализације тиче, Градска управа и јавна предузећа остаће са оптималним бројем радника, који су заиста неопходни и стручни за обављање свог посла, што значи да се систематизације неће правити по имену већ по неопходности радних места. Напомињем да ћемо се борити за сваког радника и за свако радно место. До краја године дефинитивно ћемо решити статус јавних предузећа Дирекција за изградњу и Љубичева. Ергела Љубичево по мом мишљењу никада није ни требала да има статус јавног предузећа. Њен потенцијал је огроман и нажалост, веома мало искоришћен, како у области туризма, тако и пољопривреде. Настојаћемо да Ергелу Љубичево организујемо тако да може најоптималније да искористи све своје ресурсе.
У наредном периоду организоваћемо обједињену наплату свих комуналних услуга, како би нашим суграђанима омогућили да своје обавезе могу платити на само једном шалтеру, а не да сатима чекају у редовима на више места.
Направићемо и Канцеларију за брзе одговоре, како би грађани на једном месту могли да добију све информације које их интересују.
Лично, никада нисам био нити ћу бити поборник бирократског отаљавања посла и таквог односа према својим обавезама. Ако у Граду Пожаревцу живе, а живе, млади, способни, креативни људи, гладни промена на боље са жељом да у њему заснивају породице, васпитавају и школују своју децу, дужни смо да учинимо све да им улепшамо и олакшамо живот, рад и учење, као што смо дужни да учинимо све да Град после нас буде већи, уређенији, лепши и бољи него што је данас.
На крају овог експозеа, а на почетку свог мандата желим једну ствар да обећам. Увек ћу бити отворен за решења, савете и предлоге других људи, оних који желе да помогну. Решен да учим, успевам, понекад грешим али никада не престајем да покушавам, сву своју енергију, знање и способности усмерићу на побољшање квалитета живота грађана у свакој сфери деловања локалне самоуправе и борићу се за свако радно место. Ово су предуслови да у будућности Пожаревац буде град младих и срећних људи. Дозволите ми да цитирам још једног СРПСКОГ великана.
Иво Андрић је једном казао
- Док год има мрака, има и сванућа!
Добро нам јутро, Пожаревљани!